Tuesday 29 June 2010

الهام: وقف اموال دانشگاه آزاد كمک به ادامه حیات جریان فتنه است

عضو حقوقدان شورای نگهبان معتقد است تصویب طرح وقف اموال دانشگاه آزاد برخلاف اصول و مبانی مدنی عمومی كشور و كمك به ادامه حیات فتنه است.غلامحسین الهام در حاشیه سفر خود به استان گیلان، طی گفتویی ضمن اعتراض به تصویب موقوفه شدن دانشگاه آزاد و اموال آن گفت "اقدام مجلس شورای اسلامی در تصویب وقف اموال دانشگاه آزاد هیچ توجیه قانونی ندارد و خلاف اصول و مبانی مدنی و حقوقی عمومی كشور است. "
اشاره وی به مصوبه اخیر مجلس پیرامون تایید وقفی اعلام شدن و صحه بر تصمیم مسئولان آن دانشگاه می باشد که مورد حملات بیسابقه حامیان دولت واقع گردید.
سخنگو و وزیر دولت پیشین احمدی نژاد ادامه داد: تصویب این طرح نشان می‌دهد كه اهداف سیاسی پشت پرده‌ای وجود دارد كه با استفاده از ظرفیت‌های حقوقی و نادرست از قواعد حقوقی، تلاش در آزاد گذاشتن مسئولان دانشگاه و خارج كردن نظارت و كنترل از مراجع قانونی این نهاد است.
عضو حقوقدان شورای نگهبان، تصویب طرح وقف اموال دانشگاه آزاد را، "كمك به ادامه حیات فتنه" دانست و مدعی شد "شاهد بودیم كه در این دوران از امكانات دانشگاه آزاد برای پشتیبانی از فتنه علیه مردم استفاده شده است. "
وزیر دادگستری دولت نهم ضمن ادعای اینکه "برخی نمایندگان در جریان تصویب طرح وقف اموال دانشگاه آزاد فریب خورده اند"، گفت "مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی بسیار خطیر است و پذیرفته نیست كه یك مقام عالی در سطح سیاستگذاری اجرایی كشور اشتباه خود را با غفلت توجیه كند زیرا این مسئله عذر بدتر از گناه است، ولی به هر حال توجه به اشتباه و برگشت از آن نیز ستودنی است. "
الهام مجددا به بحث "عدم بصیرت برخی خواص" پرداخت و اظهار عقیده کرد "عدم بصیرت خواص در سطوح عالی كشور، در حقیقت نوعی جهت‌گیری انحرافی است زیرا پذیرفته نیست كسانی كه مسئولیت و مدیریت جمعی دارند از عدم بصیرت برخوردار باشند و نداشتن بصیرت در سطوح تا این حد به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست. "
عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینكه اعتقاد به ولایت فقیه باید در عمل مشخص شود نه در حرف، خاطرنشان كرد: جهت‌گیری ولایت فقیه و مطالباتش یك امر بسیار روشن و مشخص است، صف‌بندی ولی فقیه كاملا مشخص است و قابل قبول نیست كه خواص جامعه امروز بصیرت نداشته باشند
منبع:
جـــرس

No comments:

Post a Comment