Wednesday 1 December 2010

تأیید حکم ۱۵ سال زندان حسین رونقی ملکی در دادگاه تجدیدنظر

حسین رونقی ملکی در حالی که بیش از ۱۱ ماه است در سلول‌های انفرادی بند ۲ الف زندان اوین به سر می‌برد، با تایید حکم ۱۵ سال زندان خود در دادگاه تجدیدنظر مواجه شده است

این حکم صبح امروز (چهارشنبه)به پدر وی در شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران ابلاغ شده است. پدر حسین رونقی که با نام بابک خرمدین به وبلاگ‌نویسی مشغول بود امروز در حالی از تایید حکم خود در دادگاه تجدید نظر باخبر شده که از ملاقات با فرزند خود کماکان محروم است.

زلیخا موسوی، مادر حسین رونقی در این خصوص به رهانا گفت: «از ۲۲ تیر ماه تا کنون حسین را ندیده‌ام و نگذاشتند ملاقاتی داشته باشیم. هنوز هم در همان سلول‌های انفرادی بند ۲ الف است و با وجود صدور حکم هنوز به بند عمومی زندان منتقل نشده است.»


وی ادامه می‌دهد که «حسین چند شب در هفته آن هم تنها به مدت ۲ دقیقه با ما تماس می‌گیرد، اما هر کاری می‌کنیم و به هر جایی مراجعه می‌کنیم، نمی‌گذارند او را ببینیم.»


حسین رونقی ملکی به اتهامات عضویت در گروه اینترنتی ایران پروکسی و تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری و توهین به رئیس جمهور به زندان محکوم شده است. این حکم هنوز به وکیل وی ابلاغ نشده است. یکی از وکلای وی سارا صباغیان طی هفته‌های گذشته بازداشت شده و در زندان به سر می‌برد.


حکم بدوی ۱۵ سال زندان این وبلاگ‌نویس از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباس صادر شده بود.


حسین رونقی ملکی فعال حقوق بشر و وبلاگ نویس در ۲۲ آذر ماه سال ۸۸ بازداشت شد و از زمان بازداشتش تا کنون خانواده او تنها چهار بار موفق به ملاقات با وی شده‌اند. وی اکنون در بند ۲ الف زندان اوین همراه با مهدی خدایی نگهداری می‌شود

منبع: رهانا


No comments:

Post a Comment