Wednesday 13 May 2009



كانون مدافعان حقوق دراویش و دانشجویان در سوئد برگزار میکند

" گردهمایی مردمی برای محکوم کردن سرکوب سیستماتیک دراویش در ایران "


همراه با برپایی نمایشگاه عكس در رابطه با تخریب حسینیه های قم و بروجرد و چرمهین و اصفهان





مكان : میدان سِرگِل
Sergelstorg - stockholm

تاریخ : 2009/05/14 و 2009/05/15
چهار ده و پانزده ماه می

ساعت : سیزده الی هیجده ( kl 13:00 - till 18 :00 )

راه را بر بدعت و انحراف در تشیع امامیه ببندیم



اختصاصی اینسایدآف ایران/در داخل ایران


الف - پیدایش اسلام های منحرف
وَ لا تَكُونُوا كالَّذِينَ تَفَرَّقُوا وَ اخْتَلَفُوا مِن بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ الْبَيِّنَات وَ أُولَئك لَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ


و مانند كسانى نباشيد كه پراكنده شدند و اختلاف كردند، پس از آنكه نشانه هاى روشن پروردگار به آنان رسيد! و آنها عذاب عظيمى دارند


اين آيه مسلمانان را از اينكه همانند اقوام پيشين ، همچون يهود و نصارى ، راه تفرقه و اختلاف را پيش ‍گيرند و عذاب عظيم براى خود بخرند برحذر مى دارد، و در حقيقت آنها را به مطالعه تاريخ پيشينيان ، و سرنوشت دردناك آنها پس از اختلاف و تفرقه دعوت مى كند


اصرار و تاءكيد قرآن مجيد در اين آيات ، درباره اجتناب از تفرقه و نفاق ، اشاره به اين است كه اين حادثه در آينده در اجتماع آنها وقوع خواهد يافت زيرا هر كجا قرآن در ترساندن از چيزى زياد اصرار نموده اشاره به وقوع و پيدايش آن مى باشد. و طبق آنچه قرآن مجيد اشاره كرده و پيغمبر اكرم ص نيز خبر داده بود مسلمانان بعد از وفات او از طريق مستقيم كه يك راه بيش نبود منحرف شدند در عقايد مذهبى و حتى در خود دين پراكنده گشتند و به تكفير يكديگر پرداختند، تا آنجا كه در ميان آنان گاه شمشير، و گاه سب و لعن حكومت مى كرد، كار بجائى كشيد كه بعضى از مسلمانان جان و مال همديگر را حلال مى دانستند و حتى بقدرى ميان مسلمانان عداوت و دشمنى ايجاد شده بود كه بعضى حاضر مى شدند به كفار بپيوندند و با برادران دينى خود جنگ كنند! بدين ترتيب اتحاد و وحدت كه رمز موفقيت مسلمانان پيشين بود به نفاق و اختلاف مبدل گشت ، در نتيجه زندگى سعادتمندانه آنان به يك زندگى شقاوت بار تبديل شد، و عظمت ديرين خود را از دست دادند


اما عذاب آخرت آن چنان كه خدا در قرآن بيان كرده است فوق العاده از اين عذاب هم شديدتر خواهد بود و در انتظار تفرقه اندازان و اختلاف گرايان است


لذا در پايان آيه مى فرمايد كسانى كه با بودن ادله روشن در دين چنان اختلاف كنند به عذاب عظيم و دردناكى گرفتار مى گردند


پیامبر اکرم(ص)نیز فرمودند: ستفترق على امتى ثلاثه وسبعين فرقه اثنان وسبعون فى النار وواحـدة نـاجیه ( اّمت من به 73 فرقه تقسیم خواهند شد که از میان آن‏ها فقط یک فرقه نجات مییابد
برخی معتقدند: این عدد، آمار دقیق و واقعی را نشان نمیدهد و کنایه از کثرت تفرّق است و تردید نیست که این 73 فرقه در مدّت طولانی پدید خواهد آمد، نه در همان سال وفات پیامبر
در اين جا بايد توجه داشت كه رستگاري تنها يك فرقه درميان ديگر فرقه ها, امر عجيب و غريبي نيست ; زيرا راه حق و صراط مستقيم الهي كه پيامبر اكرم(ص) بدان دعوت فرموده است يكي بيش نيست. پس اگر اختلاف و دگرگوني و چند دستگي پديد آيد, ناشي از بدعت و وارد كردن تعاليم غير ديني در دين است و گريز از بخشي از آموزه هاي

ديني است


اكنون اين سؤال پديد مي آيد كه راه شناخت فرقه ناجيه چيست و آنان چه كساني اند؟ عقل و منطق حكم مي كند كه بهترين راه شناخت رستگاران , سخن و تعاليم خود پيامبر است كه از افتراق امت و نجات و فلاح تنها يك گروه از ميان همه گروه ها خبر داده است


زمان پیامبر، اگر در فهم آیه‏ای از قرآن اختلاف پیش میآمد، پیش پیامبر میرفتند و حضرت، حق را برای آنان بیان میکرد؛ ولی پس از وفات او این گونه نبود. رسول خدا(ص) برای پس از وفات خودش چاره اندیشی کرده بود و فرمود: «من از میان شما میروم و دو چیز گران‏بها، قرآن و عترت و اهل بیتم را میان شما میگذارم. اگر به این دو تمسّک کنید، هرگز گمراه نخواهید شد»؛ امّا بعد از وفات حضرت، اهل بیت(علیهم السلام) یعنی مفسّران واقعی قرآن و حامل علوم پیامبر از جامعه اسلامی کنار گذاشته، و مسلمانان به اختلاف و گمراهی دچار شدند. با توجه به روايات رسيده از پيامبر(ص ) متوجه مي شويم كه راه رستگاري پيروي از قرآن و اهل بيت(ع) است; زيرا قرآن كتاب معصوم و خطاناپذير الهي است. قطعا چنين كتابي مفسر و مجري معصوم مي طلبد و آن همان عترت پيامبر(ص) است; زيرا پيامبر(ص) در حج الوداع و در آخرين وصيت فرمودند: «.. اني تارك فيكم الثقلين كتاب الله و عترتي اهل بيتي ما ان تمسكتم بها لن تضلوا بعدي ابدا و انهما لن يفترقا حتي يردا علي الحوض فانظروا كيف تخلفوني فيهما…; من دو چيز گران بها در ميان شما مي گذارم : كتاب خدا و عترت و اهل بيت خويش . تا زماني كه به آن دو چنگ زنيد پس از من هرگز گمراه نخواهيد شد. آن دو از يكديگر جدايي پذير نيستند تا آن كه در حوض (كوثر) بر من وارد آيند. پس بنگريد كه پس از من با آن دو چه مي كنيدبا این وجود اختلاف بین مسلمانان و فرقه فرقه شدن آنان، علل و عوامل متعدّدی دارد که برخی از آنها قدیمی است و برخی جدید و بدیع و امروزی است . به برخی از آن‏ها اشاره میکنیم


الف -اول :1
جریان سقیفه بنی ساعده و نزاع درباره جانشینی پیامبر(ص
هنگام رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) گروهی از مهاجران و انصار در محلّی به نام سقیفه جمع شدند، و بی توجّه به آن چه رسول خدا(ص) درباره خلافت فرموده بود، در صدد تعیین جانشین برای حضرت برآمدند. انصار تصمیم داشتند سعد بن عباده را نامزد این امر کنند؛ ولی با سخنرانی تأثیر گذار ابوبکر و حمایت عمر بن خطاب و ابو عبیده جراح، ابوبکر به صورت جانشین معیّن شد و زمینه‏ای برای بیان حقّ اهل بیت(علیهم السلام) فراهم نیامد. از آن پس، مسلمانان دو گروه شدند: گروه حاکم و پیرو حکومت معتقد شدند که رسول خدا(ص) جانشینی تعیین نکرد و این امر را به مسلمانان وا گذاشت. گروه پیرو اهل بیت(علیهم السلام) معتقد شدند که خلافت به تعیین رسول خدا(ص) حقّ علی بن ابیطالب(ع) بوده است. بدین‏سان ابوبکر، عمر و عثمان مدّت 25 سال خلافت کردند و پس از ایشان، علی(ع) نیز کم‏تر از پنج سال به حکومت رسید. در همین مدّت، کشته شدن عثمان به دست مسلمانان و نیز جنگ جمل، صفین و نهروان عامل اختلافات تازه‏تر شد و گروه خوارج، و زمانی بعد، فرقه مرجئه پدید آمد. باید توجّه داشت که هر یک از این گرایش‏ها، به دنبال خود، مبانی و اندیشه‏هایی را در اصول دین و خدا و معاد و انسان داشتند
به دنبال این تشتّت آرا که پای عمل پیش کشیده شد، مسأله اراده و اختیار انسان مطرح شد و گروه‏های قدری، معتزله و اشاعره و… تولّد یافتند

:2
منع نقل و نوشتن احادیث پیامبر پس از وفات حضرت (تا حدود یک قرن)؛
که باعث به فراموشی سپرده شدن سخنان پیامبر، پدید آمدن زمینه جعل احادیث دروغ، اضطراب و تشتّت در احکام و

پدید آمدن مکتب‏های فقهی گوناگون بین مسلمانان شد

:3
گسترش کشور اسلامی و مبادلات فرهنگی میان تمدّن‏های مختلف(ایران، روم و…) باعث شد تا عقاید رومیها، ایرانیها، مسیحیها، یهودیان و… در مسلمانان تأثیر
گذارد و اساطیر و عقاید باطل آنان وارد افکار مسلمانان شود
:4
تکبّر، تعصّب، ریاست‏طلبی، سودجویی، کینه و نفاق برخی افراد سرشناس اسلامی؛
:5
فهم‏ها و تفسیرهای گوناگون از قرآن، به ویژه فهم‏های نادرست از متشابهات
/الف – دوم
میان شیعیان یعنی طرفداران اهل بیت نیز شعبه‏هایی پدید آمد که گروهی به امامت زید بن علی بن الحسین معتقد شدند و پس از او یحیی و هر کس از علویانی که با شمشیر قیام کند. گروهی سلسله امامت را در امام صادق(ع)، و سپس اسماعیل قرار دادند و به غیبت اسماعیل معتقد شدند که اسماعیلیّه نام گرفتند. گروهی امامت را پس از امام صادق(ع) از آن محمد افتح دانسته که فتحیه نام گرفتند و گروهی نام امام هفتم یعنی موسی بن جعفر را پذیرفته؛ و سپس توّقف کردند و واقفه نام گرفتند و گروهی امامان را هم چنان دوازده نفر میدانند که اکثرّیت قاطع شیعه را تشکیل دادند. فرقه‏هایی نیز میان مسلمانان از نظر تقسیمات عرفانی و تصوّف، ظهور کرد و همچنین شیخیه وبابیه نیز با تاثیرپذیری ازمشرب فکری اسماعیلیه،تصوف، واخباریها درقرون اخیر بوجود آمدند

ب – ضلالت و انحراف در تشیع – حجتیه
اما مهمترین نوع شبه مکتبی که در سالهای اخیر و متاسفانه در ایران پیدا شده شبه اسلامی است که خود را شیعه امامیه میخواند اما با بدعت به اختراع یک ایدئولوژی غیر عقلانی و خرافی دست زده که در آن مهدویت گرایی بدلی و قلابی تبدیل به چماقی برای افناء و امحاء تشیع علوی امامیه اثنا عشریه شده است. نخستین نطفه های این شبه تشیع خرافی و پوشالی در دوران حکومت محمدرضاپهلوی زیر نام انجمن حجتیه بسته شد و در سالهای اول بعد از انقلاب در ایران وسیعاً تبلیغ شد تا زمانی که در تقابل آشکار با نظریه ولایت فقیه قرار گرفت و توسط خود آیت الله امام خمینی افشاء شد و حاشیه پناه جست. اگرچه بنیانگذار انقلاب “اسلامی” در ایران با قاطعیت برعلیه این شبه تشیع پوشالی موضعگیری کرد، و پیروان این مکتب خرافی و منحرف و باطل به انحلال تشکیلات خود اعلامیه دادند، اما طرز تفکر و ایدئولوژی ضلالت آمیزشان به طور خزنده در جامعه و در حوزه های علمیه انتشار یافت و امروزه میرود تا خطری بسیار تهدید کننده برعلیه تشیع علوی و حقیقی گردد. نقطه ضعف این دیدگاه در آن است که بنیانگذاران این شبه مکتب تقلبی، دوران انتظار را، درست بر خلاف مفهوم معهود نزد شیعیان اثنا عشری تعبیر میکنند و بدعتگذاریشان در همین جاست

در این شبه اسلام انحرافی و کاذب چنین تصوری دامن زده میشود که امام زمان ، منتظر ظهور نشسته و برای ظهور خود روز شماری میکند. مردم روی زمین بخصوص مسلمانان بخصوص شیعیان باید حزبی و تشکیلاتی درست بکنند و اتوبان و جاده ای بکشند و آن را با فرش قرمز مفروش نمایند تا دوره انتظار به پایان برسد و امام علیه السلام ظهور فرماید

توضیح این که اساس در تشیع بر آن است که جهان و جهانیان در عصر غیبت امام به سر میبرند نه عصر غیبت امامت! و از جانب دیگر مردم و تشنگان عدالت برای ظهور ناجی عالم بشریت و امام زمان روز شماری میکنند، ولی خود امام برای ظهور خود درحال لحظه شماری و نگاه کردن به کرونومتر نیست! به شرح دیگر آن که خود امام زمان هم از تاریخ ظهور خویش بی اطلاع است و این امر فقط در گرو مشیت خداوند است. این فرضیه که امام زمان منتظر نشسته که دسته هایی امثال حزب پادگانی زمینهء یک حکومت جهانی را برای ایشان فراهم سازند و کرسی و تخت بگذارند تا ایشان ظهور فرماید و روی آن جلوس کند، فرضی مطلقاً باطل و انحرافی است. کاربرد احزاب و دستجات پادگانی برای به کرسی نشاندن دارودسته دجال و استقرار دادن به ضحاک میتواند بیفایده نباشد، اما این کارها به درد امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نمیخورد

به این ترتیب همایشها و سمینارهایی که در جهت انحراف تشیع راستین و انحراف اسلام خالص به نام مهدویت گرایی اختراعی و آلوده به بدعت براه میفتد منحرف و ضلالت آمیز است و باید افشا شود تا اسلام خالص قرآنی از آفت این فتنه های نوظهور در امان بماند. اینها دشمن تشیع علوی و دشمن اسلام قرآنی هستند و باید مردم از بلای بدعت آنان مطلع و هوشیار گردند

یک صدا و دست در دست هم برای مبارزه با اسلام های کاذب و انحرافی باید برپا خواست و از روحانیت متعهد مدد جست

منبع: اینسایدآف ایران/در داخل ایران - چهارشنبه 23 اردیبهشت ۱۳۸۸

Tuesday 12 May 2009

تجمع در مقابل فرمانداری شهرستان گناباد در اعتراض به مصادره و تصرّف موقوفات سلسلۀ نعمت اللهی گنابادی

برای اعتراض به این امر و درخواست متوقف کردن مصادره و تصرّف موقوفات سلسله نعمت اللهی گنابادی، پیروان این سلسله روز چهارشنبه ساعت یازده صبح در برابر فرمانداری شهرستان گناباد تجمع کرده و خواستار ملاقات و گفتگو با فرماندار هستند

کمیتۀ دفاع از حقوق درویشان و دانشجویان در خارج از کشور

اسناد، شواهد و مدارک تعرض کنندگان جهت مصادرۀ و تصرف موقوفات سلسله نعمت اللهی گنابادی

منزل قطب اسبق سلسله نعمت اللهیه گنابادی در شهرستان بیدخت گناباد در ضلع شمال غربی مزار سلطانی مصادره شد و توسط سپاه پاسداران در تصرف وزارت اموزش و پرورش استان خراسان قرار گرفت. ستاد اجرایی فرمان امام خمینی در سه مورد دیگر نیز در بیدخت و گناباد در استان خراسان شمالی اقدام به مصادره زمینهای موقوفهء سلسله نعمت اللهی گنابادی نموده است و در هرمورد نیز اقدام به تغییر اسناد موقوفه به اسناد مجعول دیگر کرده است. برای اعتراض به این امر و درخواست متوقف کردن مصادره و تصرف موقوفات سلسله نعمت اللهی گنابادی، پیروان این سلسله روز چهارشنبه ساعت یازده صبح در برابر فرمانداری شهرستان گناباد تجمع کرده و خواستار ملاقات و گفتگو با فرماندار هستند

کمیته حمایت از حقوق دراویش و دانشجویان در خارج از کشور

اسناد و مدارک

الف - گردش کار

به موجب دستور حجت الاسلام علی موحدی راد دادستان شهرستان گناباد به ریاست ثبت اسناد و املاک این شهرستان ، بخشی از املاک و موقوفات سلسله دراویش نعمت اللهی گنابادی در شهرستان بیدخت به اتهام ارتباط و حمایت بزرگان این سلسله از نظام شاهنشاهی ، مصادره شده است در سال 1370 طی ابلاغ ویژه محمد یزدی ریاست وقت قوه قضائیه به حجت الاسلام علی زاده ریاست کل ، وقت دادگستری استان کرمان و معاون فعلی مالی و اداری قوه قضائیه رسیدگی به وضعیت املاک و موقوفات سلسله گنابادی در شهرستان بیدخت در دستور کار قرار گرفت که نتیجه آن حکم آقای علیزاده مبنی بر مصادره چهار پلاک ثبتی از موقوفات بیدخت به اتهام ارتباط با نظام شاهنشاهی شد و اعتراض وکلای دادگستری نیز بی نتیجه ماند و شعبه 29 دیوان عالی کشور حکم علیزاده را تایید کرد و اکنون دادستان گناباد پس از گذشت قریب به 18 سال اقدام به اجرای این حکم نموده است
براساس اسناد و مدارک موقوفه و گواهی های ثبتی موجود
منزل مشهور به 4 اطاقه متعلق به حضرت آقای رضا علیشاه به پلاک ثبتی 2358 فرعی از 6 اصلی مصادره و سند مالکیت به نام ستاد اجرایی فرمان خمینی صادر و تسلیم شده است و هم اکنون در تصرف کودکستانی در بیدخت می باشد. این در حالیست که این منزل جزء مستثنیات حکم علیزاده بوده و دادستان حق مصادره آنرا ندارد
- پلاک ثبتی 14 فرعی از 6 اصلی به نام حضرت آقای صالحعلیشاه ( قدس سره العزیز ) در تاریخ 21/11/1321 سند مالکیت صادر و تسلیم شده است . مجدداً در تاریخ 20/12/87 سند مالکیت به نام ستاد اجرایی صادر و تسلیم شده است و پلاک ثبتی 1891 فرعی از 6 اصلی از سوی حضرت آقای صالحعلیشاه (قدس سره العزیز) به عنوان تولیت درتاریخ 21/12/1319 تقاضای ثبت شده و تا مرحله تحدید حدود و نشر آگهی در روزنامه نیز ادامه داشته است لذا جریان ثبتی براساس قانون ثبت خاتمه یافته تلقی می گردد . در تاریخ 19/2/88 سند مالکیت به نام ستاد اجرایی صادر و تسلیم شده است و هم اکنون این دو پلاک ثبتی در تصرف خوابگاه دانش آموزی دبیرستان شهید رجائی بیدخت می باشد
پلاک ثبتی 15 فرعی از 6 اصلی -محل فعلی مزار سلطانی بیدخت- در سال 1319 از سوی حضرت آقای صالحعلیشاه به عنوان تولیت تقاضای ثبت شده و عملیات ثبتی تا خاتمه تحدید حدود قانونی انجام شده و مورد اعتراض هیچ شخص حقیقی یا حقوقی نیز قرار نگرفته است. محل فعلی استقرار سپاه پاسداران دراین قسمت از پلاک 15 است و به منزل قطب شهرت دارد و اداره ثبت گناباد در حال صدور سند مالکیت به نام ستاد اجرایی است

ب - موضوع برق مزار

در تاریخ 19/5/74 به موجب نامه سرپرست اداره اوقاف به برق منطقه گناباد اعلام می شود که مزار سلطانی بیدخت حسب سوابق موجود جزء اماکن مقدسه دراویش بیدخت می باشد. اما متاسفانه اداره برق در سال 88 به یکباره تعرفه برق مزار را از کاربری عمومی به کاربری سایر مصارف تغییر داده است. براساس موازین حاکم بر تعرفه های برق، کاربری عمومی شامل حسینیه، امور فرهنگی، کتابخانه، حوزه، بقاع متبرکه، آرامگاهها ، گورستانها ، گلزار شهداء و … می باشد. مزار سلطانی بیدخت هم کتابخانه دارد، هم حسینیه، هم آرامگاه و هم گلزار شهداء و هم موزه و از طرفی حق مکتسب در این خصوص دارد. لذا مشمول کاربری عمومی است

ج - موضوع دفن اموات

چندی قبل شبکه بهداشت منطقه گناباد طی بخشنامه ای دفن اموات در مزار سلطانی بیدخت را ممنوع اعلام و دادستان گناباد نیز به استناد آن متصدی مزار را تحت پیگرد قضایی قرار داده و به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی از طریق دفن اموات در محل ممنوعه !!! به چهار ماه حبس تعلیقی محکوم نموده است.جالب است که دفن اموات در دانشگاه جایز و در مزارسلطانی ممنوع است

د - موضوع گاز مزار

شرکت ملی گاز منطقه به دستور شفاهی اداره اطلاعات و دادستان گناباد از وصل انشعاب گاز مزار سلطانی و منزل سابق حضرت آقای صالح علیشاه خودداری می نماید و مذاکرات با مسئولین نیز تا کنون نتیجه ای در بر نداشته است
منبع : اینساید آف ایران

مصادرۀ منزل قطب اسبق سلسله نعمت اللهیه گنابادی در شهرستان بیدخت گناباد

منزل قطب اسبق سلسله نعمت اللهیه گنابادی در شهرستان بیدخت گناباد در ضلع شمال غربی مزار سلطانی مصادره شد و توسط سپاه پاسداران در تصرف وزارت اموزش و پرورش استان خراسان قرار گرفت
ستاد اجرایی فرمان امام خمینی در سه مورد دیگر نیز در بیدخت و گناباد در استان خراسان شمالی اقدام به مصادره زمینهای موقوفهء سلسله نعمت اللهی گنابادی نموده است و در هرمورد نیز اقدام به تغییر اسناد موقوفه به اسناد مجعول دیگر کرده استبرای اعتراض به این امر و درخواست متوقف کردن مصادره و تصرف موقوفات سلسله نعمت اللهی گنابادی، پیروان این سلسله روز چهارشنبه ساعت یازده صبح در برابر فرمانداری شهرستان گناباد تجمع کرده و خواستار ملاقات و گفتگو با فرماندار هستند
کمیته حمایت از حقوق دراویش و دانشجویان در خارج از کشور

Wednesday 6 May 2009

يازده تن ازدراویش و پنج تن ازدانشجویان دانشگاه امیرکبیر از زندان اوين آزاد شدند



در ساعت یازده شب پانزدهم اردیبهشت ماه هشتاد و هشت، يازده نفر از زندانیان زندان مخوف اوين که به اتهام درويشی در حبس غير قانونی بسر میبردند از زندان خلاص شدند



اسامی دراویش آزاد شده به این قرار است : (محمد علی تابان ، فیروز بیدآباد ، غلامعلی باغستانی ،محمد همراهی ، رضا شالی ، ناصر پاپی ، پیمان امرایی ، ابوالفضل صالحی ، حمید رحمانی ، حشمت الله وفایی ،عبدالمناف غلامی ). اين درحالي است که هنوز چهارتن از پانزده درويش بازداشتی( آقایان مسلم صنعت پرست ، یدالله شمسی خانی ، میکائیل قربانی و اسماعیل صنعت پرست) در زندان اوین هستند


لازم به یاد آوری است که روز قبل از آن نیز مقامات اوین اعلام کردند که پنج تن از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر از زندان اوین آزاد شده اند


اسماعیل سلمانپور ، نریمان مصطفوی ، یاسر ترکمن، کوروش دانشیار و حسین ترکاشوند



کمیته دفاع از آزادی دراويش و دانشجويان ضمن محکوم کردن مجدد هرگونه بازداشت و محدود کردن آزاديهای فردی و اجتماعی مصرحه در اعلاميه جهانی حقوق بشر؛ و ضمن محکوم کردن هرگونه تحدید و تهدید آزاديهای فطری و غیر قابل سلب مصرحه در قرآن مجید؛ و ضمن محکوم کردن هرگونه تفتیش عقاید و بازجویی از اعتقادات هموطنانمان، اعلام میدارد که مبارزه برای آزادی همه دانشجویان و دراویش دربند، و تلاش برای خلاصی همه خبرنگاران و ایرانیان بیگناهی که به اتهامات واهی به سیاهچالها و شکنجه خانه های قرون وسطایی فرستاده میشوند ادامه خواهد داشت


insideofiran/منبع: ایسناید اف ایران