Thursday 24 December 2009

ممنوع الخروجی و ضبط پاسپورت آقاي مسعود وحدت در فرودگاه تهران

آقای مسعود وحدت مجاز نماز دراویش سلسله نعمت اللهی گنابادی در شهرستان خرم آباد که صبح روز شنبه28 آذر 1388 قصد عزیمت به کشور آلمان را داشت ، از سوی مأمورین امنیتی فرودگاه تهران ممنوع الخروج اعلام و پاسپورت وی ضبط شد .
به گزارش خبرنگار سایت مجذوبان نور ؛ آقای وحدت ساعت 45/6 صبح روز شنبه جهت انجام یک سفر کاملاً شخصی و دیدار با اقوام و بستگان و شرکت در مراسم سنتی ایرانیان در شب یلدا ، قصد عزیمت به کشور آلمان را داشت که در فرودگاه تهران از سوی مأمورین امنیتی ممنوع الخروج اعلام و گذرنامه وی ضبط شد .
بنابراین گزارش ؛ در نامه ابلاغی به آقای وحدت عنوان شده است که به دستوردادگاه انقلاب خرم آباد و تأییدیه دادستانی کل کشور، ممنوع الخروج و می بایست جهت پیگیری موضوع در دفتر پلیس پایتخت واقع در میدان آفریقا مراجعه نمايد .
گفتنی است آقای وحدت در حال حاضر از سوی هیچیک از مقامات قضایی ایران تحت پیگرد قضایی قرار ندارد و دستور ممنوع الخروج بودن وي خلاف مقررات وموازین قانونی و تعرض به حقوق شهروندی به شمار می رود .
سرکوب دراویش در سالهای اخیر به حدی افزایش یافته که مأمورین امنیتی مخالف عرفان و تصوف در جمهوری اسلامی ایران حتی اجازه شرکت در مراسم فرهنگی شب یلدا و دیدار با اقوام ودوستان را نیز از دراویش و پیروان سلسله نعمت اللهی گنابادی سلب کرده اند
منبع: سایت مجذوبان نور

No comments:

Post a Comment