Thursday 21 October 2010

دیدار جمعی از فعالان دانشجویی دانشگاه های کرج و قزوین با خانواده مددزاده

هفته گذشته جمعی از فعالین دانشجویی دانشگاه های کرج و قزوین جهت دلجویی و ابراز همدردی با خانواده مددزاده به دیدار پدر شبنم مددزاده، عضو انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم رفتند. این دیدار در حالی صورت گرفت که بیش از شش روز از قطع تمامی ارتباط های شبنم مددزاده با دنیای خارج می گذرد

به گزارش دانشجو نیوز، در این دیدار که اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم نیز حضور داشتند آقای عبدالعلی مددزاده، پدر شبنم، با وجود کسالت و ضعف جسمی و روحی شدیدی که در او دیده می شد، از همه حضار تشکر کرد و گفت: " تا به امروز ایستاده بودیم، اتفاقات بدی را تجربه کردیم اما هرگز فکر نمی کردیم کار به اینجا برسد." وی در ادامه و در راستای شرح آخرین وضعیت فرزندانش افزود: " شبنم را دوهفته پیش برده بودند به بازجویی و گفته بودند باید ارام باشی و کاری نکنی و تهدیدش کرده بودند. تا این که مساله تمام شد و من فکر می کردم که سوء تفاهم بوده است و شبنم هم همین فکر را می کرد. تا این که تلفنش را قطع کردند و ملاقتش را هم قطع کردند." وی در ادامه گفت: نمی دانم چرا این کار را کرده اند، من شنیده بودم که در بند حتی نگهبان ها و مسئولین بند هم شبنم را دوست دارند و او هم رفتارش با همه خوب است، حالا چرا باید من پیرمرد ۷۳ ساله را از شنیدن صدای دخترم محروم کنند. همه ی امید من و مادر این بچه ها به همین روزی چند دقیقه تلفن بود که آن را هم از ما گرفتند

در ادامه این دیدار اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم ضمن ابراز همدردی با این پدر دردمند ابراز امیدواری کردند که این مشکل به زودی حل شود، یک از اعضای انجمن در این رابطه عنوان کرد: شبنم تا به امروز نشان داده است که این فشارها بر وی تاثیری ندارد و تمامی این حرکات غیر قانونی و محرومیت های نامتعارف تنها آزادگی و ایستادگی شبنم را به ما نشان می دهد

یکی دیگر از فعالین دانشجویی دانشگاه تربیت معلم نیز ضمن نقل قولی از نامه های شبنم مددزاده که از زندان منتشر می شود، گفت: به راستی صاحب چنین قلمی را باید ستود، نامه های شبنم مانند روح و خونی تازه در شریان فعالین دانشگاه و جنبش دانشجویی است

یکی از حضار در ادامه این ملاقات از وضعیت بینایی آقای مددزاده پرسید که وی در پاسخ جمع حاضر را بسیار متاثر نمود. چشمم را از دست دادم و این دیگر مهم نیست. حالا دارند قلبم را می گیرند. اما اگر جانی داشته باشم قلب دیگری هم قرض می کنم و فدای شبنم و فرزادم می کنم

یکی از فعالین دانشگاه آزاد قزوین در ادامه این دیدار با اشاره به این که مسئله شبنم مددزاده مختص به دانشگاه تربیت معلم نیست، عنوان کرد: " مسئله ی خانم مددزاده، مسئله ی کل جنبش دانشجویی ست". چند تن از فعالان دانشجویی دانشگاه آزاد کرج نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی با خانواده مددزاده خواستار آزادی وی شدند.
پدر شبنم مددزاده در پاسخ به همدردی دانشجویان گفت: " در زندان خانواده خیلی از زندانی ها و دانشجو ها را دیده ام، همه دوستان شما خانواده دارند و کسانی که دوستشان دارند و از صمیم قلب آرزوی آزادی همه شان را دارم و از شنیدن ازادی هر کدام از این بچه ها خوشحال و از مشکلاتی که برای آنها پیش می اید نگران می شوم، همین آقای (مجید) توکلی و بقیه کسانی که می بینید اینها همه خانواده هایی دارند که بسیار نگرانشان هستند." وی در خاتمه افزود من فرزندانم را دوست دارم، و به آنها افتخار می کنم اما قطعا از دوری و سختی ای که بر آنها می رود در عذاب هستم

در پایان این دیدار فرزاد مددزاده برادر شبنم، که همزمان با این فعال دانشجویی بازداشت شد و تاکنون در زندان به سر می برد در تماسی تلفنی با چند تن از حضار صحبت کرد و از آنان خواست تا هر کاری می توانند برای خواهرش بکنند

توضیح عکس: تابلو معرقی که در تصویر و در دست اقای مددزاده دیده می شود، از کارهای شبنم مددزاده در زندان است
منبع: دانشجو نیوز

No comments:

Post a Comment