بولتن خبری
اخبار مربوط به سرکوب دراویش و دانشجویان در ایران
نیمه دوم آذرماه
کمیته دفاع و حمایت از دراویش و دانشجویان در ایران
واحد بلژیک – بروکسل
واحد آمریکا- واشنگتن
واحد کانادا- تورنتو
اخیراً سایتها و وبلاگهای وابسته به "وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران" بر ایران حملات بسیار فشرده ای را نسبت به اساس تفکر تصوف و درویشی ، بویژه به سلسله نعمت اللهی گنابادی آغاز کرده اند
واحد آمریکا- واشنگتن
واحد کانادا- تورنتو
اخیراً سایتها و وبلاگهای وابسته به "وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران" بر ایران حملات بسیار فشرده ای را نسبت به اساس تفکر تصوف و درویشی ، بویژه به سلسله نعمت اللهی گنابادی آغاز کرده اند
در مقاله هایی که هفته های اخیر [شنبه هفتم آذر 1388 ، و یکشنبه سوم آبان 1388] در وبلاگ خرقه- منتشر شده، اخباری جعلی در مورد ادعای وخامت حال قطب سلسله نعمت اللهی گنابادی جناب آقای دکترنورعلی تابنده نوشته شده که هربار درجای خود تکذیب گردیده
بااین حال درنوشته های دیگر در همین وبلاگ ادعا شده که سلسله گنابادی برعلیه نظام جمهوری اسلامی شمشیر کشیده است. در همین نوشته از نمایندهء سلسله گنابادی در خارج از ایران یعنی دکتر سیدمصطفی آزمایش به عنوان مزدور فرانسه اسم برده شده است. وبلاگ مزبور که زیر نظر "مرکز بررسی عرفانهای انحرافی" وابسته به "نهاد ریاست جمهوری" و تحت مسئولیت "وزارت اطلاعات" فعالیت میکند ، "لزوم پیگیری جدی تر رفتارهای این فرقه را" به سرکردگان حکومتی یادآور شده است
از آنجا که در چند روز اخیر انتشار این مقاله های خطرناک و تهدیدآمیز به ناگهان در سایتهای وابسته به وزارت اطلاعات و دستگاه های اطلاعاتی موازیِ وابسته به ارگانهای سرکوبگر مانند فارس نیوز و رجانیوز و خبرگزاری قرآنی – ایکنا- و وبلاگ خرقه شدت بیسابقه یافته - میتوان استنباط کرد که دستگاه اطلاعاتی نظام جمهوری اسلامی ایران، تصمیم به برداشتن گام جدیدی برای اجرایی کردن توطئه های شومی گرفته است که قبلاً "پرچم ایران"، خرقه و سایتهای مشابه دیگر برای آن زمینه چینی کرده اند . در همین راستا روز سه شنبه هفده آذر سایت حکومتی "رجا نیوز" دست به حمله بیسابقه تازه ای به سلسله نعمت االلهی گنابادی زد، و همچنین سایت حکومتی "فارس نیوز" در تاریخ جمعه بیست آذر هشتادوهشت اقدام به انتشار خبر بسیار خطرناکی کرد که جا دارد مجامع مدافع حقوق بشر و سازمانهای حامی حقوق اقلیتها این مساله را مورد امعان نظر قرار دهند. براساس این خبردر خبرگزاری فارس - فردی که خود را به نارنجک و دینامیت و انواع وسایل انفجاری دیگر مسلح کرده بود برای منهدم کردن یکی از مراکز تجمع درویشها در خیابان مولوی وارد محل شد اما با اقدام به موقع ماموران انتظامی دستگیر شد
انجمن مدافعان حقوق دراویش و دانشجویان یادآور میشود که مسئولیت تامین امنیت عموم پیروان این سلسله در سراسر شهرهای ایران ، و مسئولیت حفاظت از بناها و حسینیه ها و کتابخانه ها و مراکز تجمع این سلسله در کلیه نقاط دور و نزدیک کشور برعهده دستگاه های ذیربط دولتی است
انجمن دفاع از حقوق دراویش و دانشجویان
بروکسل – بلژیک
جمعه بیستم آذرماه هشتادوهشت
یازدهم دسامبر دوهزارونه
پیوست
فردي كه قصد ايجاد انفجار در يك خانقاه را داشت دستگير شد
خبرگزاري فارس/ جمعه بیست آذر: لحظاتي پيش فردي كه با بستن ديناميت و نارنجك به خود وارد خانقاه درويشان محله مولوي شده بود توسط نيروهاي پليس تهران دستگير شد.به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، لحظاتي پيش اين فرد حدوداً50 ساله كه با بستن ديناميت و نارنجك وارد خانقاه درويشان محله مولوي شده بود و قصد منفجر كردن آنجا را داشت توسط نيرويهاي پليس تهران دستگير شد. فرماندهي اين عمليات ويژه را سردار رجبزاده فرمانده انتظامي تهران بزرگ برعهده داشت.فرد دستگيرشده هماكنون به مقر پليس منتقل شده است. اين فرد چند عدد از نارنجكهاي صوتي همراه خود را منفجر كرد. اخبار تكميلي متعاقباً ارسال خواهد شد
رجا نیوز: فرقه ها،صوفیه و مداخله در مسائل سیاسی زیر پرده عرفان و معنویت در پی دکان سازی و جلب عوام الناس و فریب آنها هستند
رجا نیوز/هفده آذر/ کیوان گیتی نژاد - فرقه ها،صوفیه و مداخله در مسائل سیاسی زیر پرده عرفان و معنویت در پی دکان سازی و جلب عوام الناس و فریب آنها هستند- یکی از مهم ترین انتقاداتی که به فرقه صوفیه گنابادیه و دیگر فرقه های نعمت اللهی وارد است، مسئله مداخله در مسائل سیاسی می باشد، حال آنکه شعار این فرقه، جدایی دین از سیاست و عدم مداخله در مسائل سیاسی است
رجا نیوز/هفده آذر/ کیوان گیتی نژاد - فرقه ها،صوفیه و مداخله در مسائل سیاسی زیر پرده عرفان و معنویت در پی دکان سازی و جلب عوام الناس و فریب آنها هستند- یکی از مهم ترین انتقاداتی که به فرقه صوفیه گنابادیه و دیگر فرقه های نعمت اللهی وارد است، مسئله مداخله در مسائل سیاسی می باشد، حال آنکه شعار این فرقه، جدایی دین از سیاست و عدم مداخله در مسائل سیاسی است
سوال این است : لم تقولون ما لا تفعلون . چرا بر خلاف شعارتان عمل می کنید....!؟
دخالت های شما در مسائل سیاسی اجتماعی مشهود است، از جمله
فعالیت های سیاسی، در همین انتخابات اخیر ریاست جمهوری 1388 در ایران
بیانیه های متفاوت و زیادی که بر علیه نظام و یا به نفع فرقه خود صادر می کنید
توهین به مراجع
وارد کردن اتهامات به مسئولین نظام
راه انداختن قائله در کشور (از جمله قائله شهر مقدس قم
هیاهو های سیاسی دروایش ماجراجو
حمایت از برخی رجال سیاسی
شکایت به سازمان ملل و بیاینه های مختلف در زمینه نقض حقوق بشر
راه اندازی وب سایت ها و وبلاگ ها به صورت گسترده برای تبلیغ تصوف و تضعیف نظام
راه اندازی مراکز هنری آموزشی در استانها و شهرستانها برای فعالیت های فرقه
همایش های گوناگون درباره شخصیت های صوفیه در ایران برای تبلیغ فرقه
و ....بنابراین، نفاق این سالوسان ریاکار و دورو بسیار واضح است که زیر پرده عرفان و معنویت در پی دکان سازی و جلب عوام الناس و فریب آنها هستند، از جمله فرقه صوفی گنابادی که بر خلاف اعتقاد و شعارشان عمل می کنند
همچنین صوفیه به این سوالات هم پاسخ دهد
البته باید گفت که طرح این سوالات از باب استفهام توبیخی و انکاری است نه برای پاسخ گرفتن، چراکه صوفیه پاسخ روشنی برای این سوالات ندارند
نظر خود را راجع به مراجع تقلید و آیات عظام صریحاً بیان نمایید. البته معلوم است که مرام و طریقت تصوف به علت تباین فاحشی که با تشیع دارد با مراجع تقلید و مسئله تقلید از مراجع عظام در زمان غیبت مخالفت دارند
آیا شما معتقد به حلول، اتحاد و یا وحدت وجود باطل هستید یا خیر؟ نظر خود را اظهار نمایید. (منظور، وحدت وجود مصطلح تصوف است
خرقه پوشیدن یعنی چه و مدرک دقیق آن را از مبانی اسلام بیان نمایید.؟
اگر ممکن است، سلسله ارشادی خود را با ذکر مذهب آنها برای ما روشن نمایید. البته روشن است که شما صوفیان نمی توانید خود را شیعه معرفی نمایید چراکه سرسلسله های شما سنی مذهب بوده اند
درباره روایاتی که در مذمت صوفیه رسیده و در کتب حدیثی، موجود است چه نظری دارید؟ البته هر توجیهی در اینباره از سوی شما مردود است چراکه قبلا به آنها پاسخ داده شده
درباره حسن بصری و سفیان ثوری چه نظری دارید؟ آیا از مفاخر شما می باشند یا خیر؟ لطفا برخورد آن ها با امام علی و امام صادق _علیهما السلام_ را برای ما بنویسید. (البته از روی انصاف و مستند
آیا همه شما اعم از قطب و غیره، تا آخر عمرتان، به قوانین دین و شریعت عمل می کنید یا بعد از مدتی قوانین و رسوم شریعت از شما برداشته میشود؟
آیا شما امامت را شخصی می دانید یا نوعی؟ یعنی ولایت را فقط مخصوص دوازده امام معصوم می دانید یا خیر؟ درباره ی امام زمان عجل الله فرجه) چه می گویید
به کسی که سرسپرده او هستید چرا قطب می گویید مقام و موقعیت او و مدرک انتصاب او به قطبیت و ولایت را به طور واضح بنویسید
آیا مرشد ولی امر است یا خیر، و مدرک این که مرید باید همانند میّت در دست غسّال در اختیار مرشد قرار بگیرد، چیست؟ و مرشد از چه مقامی اجازه ارشاد گرفته
آیا غیر مسلمان ها در نظر شما پاک اند یا نجس، عقیده و مدرک خود را بیان نمایید. البته با اعتقاد شما به « صلح کل » بعید می دانیم همانند شیعیان و مسلمانان، کفار را نجس بدانید
مدرکِ رقصِ سماع خود را از متون و آموزه های دینی، بیان نمایید
شما با چه مدرکی، افرادی همچون فیض کاشانی، ملا صدرا، مجلسی اول و .... را به خود منتسب می نمایید؟ در حالیکه آن ها متصوفه را رد نموده و مطالبی در بطلان آن نوشته اند
آیا همه فرق صوفیه بر حق و همه اقطاب، ولیّ هستند یا یک فرقه بر حق است؛ و بقیه باطل؟ لطفا معین نمایید. (بعید است جواب روشنی داده شود
چرامساجد را ترک کرده و به خانقاهی که موسس آن مسیحی است پناه برده اید، خواهشمندیم شرافت خانقاه بر مسجد را بنویسید
راه شناسایی قطب حقیقی و بر حق بودن آن قطب از میان اقطاب کدام است؟ لطفا روشن نمایید
آیا قطب امام است یا نایب امام یا بالاتر از امام یا معاند با امام، در هر حال اقطاب قبلی چگونه بودند؟ توضیح دهید
آیا می شود قطب را امتحان کرد یا از او دلیل و استدلال خواست یا خیر؟ چرا و چگونه؟
یا صحیح است تمام عبادات و معاملات مرید با اجازه قطب باشد؟ چه مدرکی در آیات و روایات بر این اعتقاد دارید؟
آیا مهدویت، در مرام شما نوعی است یا شخصی؟ و غایب بودن یا ظاهر بودن امام در مرام شما به چه معناست؟(بر اساس چه مدرکی، معتقد به امامت نوعی می باشید
روی چه معیاری، اقطاب، عنوان « شاه » را پسوند القاب خود قرار می دهند؟
آیا قطب مفترض الطاعه و لازم الخدمة و لازم الحفظ است یا خیر؟ برای چه و روی چه معیار؟
آیا خصائص پیامبر یا خصائص ائمه از جمله « عصمت » و « غیره »، به قطب هم اختصاص دارد یا خیر؟
سند و مدرکِ « الشریعة اقوالی و الطریقة افعالی و الحقیقة حالی » و همچنین سند و مدرک روایاتی که راجع به عشق بیان می کنید کدام است؟ برای ما بنویسید
آیا مرام ها و سلاسل دیگر تصوف، مورد تایید شماست یا نه؟ و اگر نیست، چه دلیل و مدرکی بر حقانیت فرقه خود و باطل بودن دیگر فرقه های صوفیه دارید؟
آیا این حرف درست است که تا زمانیکه کسی به قطبیّت نرسد، درهای حقیقت به روی او باز نمی شود؟ لطفاً مدرک ارائه دهید و آیا این حرف صحیح است که همه اسرار، پشت پرده ی قطبیت است و پیش از آن چیزی نمودار نیست بلکه آنی الحصول است؟ مدرک ارائه دهید
قطب با چه مجوزی، عشریه، فطر و نذر را از مریدان گرفته و باقی اموال را بر مریدان حلال می نماید. آیا او شارع است و از طرف خدا دستور گرفته است؟
روشن کنید که در صوفیه مُشرِّع (تشریع کننده احکام) کیست؟ قطب؟ با چه مجوزی؟ شیخ مجاز؟ با چه مدرکی؟ .... مگر در اعتقاد شیعه غیر از پیامبر اکرم _صلی الله علیه و آله_ و دوازده امامان معصوم _علیهم السلام_ کسی می تواند مشرّع احکام باشد؟
چهارم آذر / صابر قدسی
فرقه صوفیه ی گنابادی عملا شمشیر مخالفت را علیه جمهوری اسلامی کشیده است واگر چه هنوز بسیاری از دراویش وطن پرست این فرقه از ورود به درگیری های سیاسی وهمراهی با دشمنان این کشور خصوصا فرانسه وانگلستان پرهیز دارند وحاضر نیستند منافع ملی را به نظر رهبران فرقه بفروشند ولی بیانیه های بزرگان فرقه خصوصا مزدور فرانسه دکتر مصطفی آزمایش - رفیق فابریک
فرقه صوفیه ی گنابادی عملا شمشیر مخالفت را علیه جمهوری اسلامی کشیده است واگر چه هنوز بسیاری از دراویش وطن پرست این فرقه از ورود به درگیری های سیاسی وهمراهی با دشمنان این کشور خصوصا فرانسه وانگلستان پرهیز دارند وحاضر نیستند منافع ملی را به نظر رهبران فرقه بفروشند ولی بیانیه های بزرگان فرقه خصوصا مزدور فرانسه دکتر مصطفی آزمایش - رفیق فابریک
بهائیان خارج- واهانت های مکرر وی به سران نظام، لزوم پیگیری جدی تر رفتارهای این فرقه را می رساند
پنجم آبان / صابر قدسی
دوست همیشه ی دراویش، آمریکای جنایتکار در بیانیه ای ضمن حمایت از دراویش ،جمهوری اسلامی ایران وروحانیت را بخاطر فشار وسخنرانی علیه دراویش محکوم نموده اند.بی بی سی دوست دیگر دراویش(که دولت متبوعش برای گسترش اسلام درویشی جانها کنده ومالها هدر داده ) ضمن اشاره به گزارش وزارت امور خارجه امریکا می نویسد:در این گزارش همچنین آمده است که دراویش با سرکوب فزاینده از طریق دستگیری و بازداشت خودسرانه، ضبط اموال و انتشار افترا در روزنامه ها و توسط روحانیون در مراسم مواجه بوده اند
این دفاع از اسلام دراویش در حالیست که در یمن،غزه،عراق وافغانستان روزانه شیعیان وسایر مسلین بیدار کشته می شوند وآمریکا نه تنها محکوم نمی کند بلکه از قاتلین نیز دفاع می کندآیا تا کنون دراویش از خود پرسیده اند که چرا همیشه ودر طول تاریخ بویژه دو قرن
گذشته همیشه دشمنان قسم خورده مسلمین از اینها حمایت می کنند؟
بررسی عرفانهای اصيل و كاذب
هجده آذر/خبرگزاری ایکنا - همخوانی با خط مرجعيت نقطه تمايز عرفان اصيل و كاذب است
گروه انديشه: به باور يك پژوهشگر حوزه عرفان، مرجعيت، ولی فقيه، نائب عام امام زمان(عج) بودن و جايگاه علمای ربانی ملاك برای عرفان اصيل است و اگر كسی ذرهای از اينها تخطی كرد، اوست كه اشتباه میرود
حجتالاسلام «سيدمحمدحسن آيت»، پژوهشگر عرفان و عضو گروه قرآن مركز پاسخگويی به سؤالات دينی، در گفتوگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، بيان كرد: در برخی منابع عرفانی به دو بخش اشاره شده است؛ بخشی كه آميخته به اصطلاحات متصوفه است و فرقه خاصی تلقی میشود و بخش ديگری كه عرفان مستقل اسلامی و چيزی جدا از معارف قرآنی و اسلام نيست
وی در پاسخ به اين سؤال كه برای تبيين عرفان اهل بيت(ع) برای افراد جامعه كه با اين تجلی عرفان اصيل اسلامی آشنا نيستند، چه بايد كرد؟ اظهار كرد: بايد توجه داشت كه عرفان جدا از دين نيست و لذا اگر چنين عرفانی در جامعه رواج پيدا كند، جايی برای رويش عرفانهای كاذب نمیگذارد. از جمله عوامل تبيين ديدگاه اهل بيت(ع)، بيان تاريخچه عرفانهای كاذبی است كه در طول تاريخ بوده؛ يعنی الگوها را در منصه ظهور بگذاريم و نشان دهيم كه در زمان اهل بيت(ع) هم از اين عرفانهای كاذب و افراطی بوده است
عضو گروه قرآن مركز پاسخگويی به سؤالات دينی خاطرنشان كرد: شهيد مطهری هنگامی كه عرفا را معرفی میكند، افرادی مثل حسن بصری را هم جزو عرفا میآورد و افرادی را كه از لحاظ معرفتی میدانيم كه عقايد سالمی نداشتند، را ذكر میكند؛ زيرا بين عرفان و ايمان تمايز است. اگر اين مسائل به خوبی برای مردم تبيين شود و داستانها و خاطراتی كه عرفا داشتند برای مردم بازگو شود، بسياری از مشكلات معرفتی را حل میكند
وی با بيان اينكه بايد بين عرفان و ايمان جداسازی كنيم، تصريح كرد: بايد تبيين شود كه اگر كسی عارف بود، صرفا نمیتوان گفت كه او مؤمن است. اين يكی از كارهايی است كه اگر انجام شود و به خوبی عرفان از ايمان جدا شود، بسياری از شبهات ذهنی مردم برطرف میشود؛ زيرا مردم فكر میكنند كه هر كس عارف بود، ديگر جايش در بهشت است، حال آنكه شيخ بهايی در بيانی زيبا میگويد: «عارف و سالك و صوفی همه طفلان رهند/ مرد اگر هست بجز عالم ربانی نيست». بايد عالم ربانی را برای مردم تبيين كرد
اين پژوهشگر حوزه علميه قم افزود: اگر كسی بهرهای از عرفان داشت، به معنای اين نيست كه اهل بهشت است. بايد تعريفی صحيح از عرفان اسلامی ارائه دهيم و برای مردم در جلسات و همايشها شفافسازی كنيم. در جلسات عمومی بايد اهل بيت(ع) را به عنوان اصلیترين الگوهای عرفانی با رويكرد اجتماعی برای مردم معرفی كنيم. شخصيت اجتماعی، اهل بيت(ع) را كاملا نشان دهيم و در عين حال حالات عرفانی آنان را نيز بيان كنيم
وی در بيان راهكار ديگری بر لزوم معرفی علمای ربانی به عموم مردم، بيان كرد: با وجود عرفانهای كاذب در جامعه است كه متأسفانه كوتاهی در معرفی علمای ربانی چه از جانب مسئولان و چه از جانب مردم، باعث بروز مشكلاتی شده است. در اين كار بايد، از خود علما شروع كنيم و علمای ربانی را كه در جامعه وجود دارند را به مردم معرفی كنيم. اگر معيارها در جامعه خوب معرفی نشود، نتيجه آن میشود كه افرادی بيايند و با ادعاهای كاذب، خود را به عنوان عالم در جامعه معرفی كنند
حجتالاسلام آيت تصريح كرد: اما اگر عالم ربانی معرفی شود؛ نتيجه اين كار اين میشود كه «كلهی كج نهاد و خرقهای پوشيد» مردم نگويند كه اين عارف است. من از يكی از علما سؤالی پرسيدم و وی گفت كه فلان شخصی كه مردم عارف میدانند، تنها زاهد بود و يا ديگری تنها حسن خلق داشت و يا تنها عالم بود؛ يعنی مردم زهد شخصی را با عرفان اشتباه میگيرند، عبادت او را با عرفان يكی فرض میكنند
وی در ادامه يكی ديگر از شاخصههای عرفان اصيل را مطابقت با شريعت عنوان كرد و گفت: اين تطابق مسئلهای است كه بايد به مردم گوشزد كرد، اگر جايی در عرفان ذرهای با شريعتی كه علمای ربانی و مراجع تقليد بيان میكنند، مطابقت نداشته باشد، عرفان اصيل و اسلامی نيست. تلاش برخی از فرقههايی كه اكنون وجود دارد و من با برخی از آنان آشنايی دارم، در راستای از بين بردن زيربنايی علم، علما و مرجعيت است. آنان به شدت با مرجعيت مقابله میكنند
اين پژوهشگر حوزه علميه قم با بيان اينكه جايگاه مرجعيت، ولی فقيه، نائب عام امام زمان(عج) بودن و جايگاه علمای ربانی بايد برای مردم به خوبی مشخص شود، افزود: اين جايگاهها معيار و ملاك جامعه ما هستند و مردم بايد بدانند كه اگر كسی ذرهای از اينها تخطی كرد، اوست كه اشتباه میرود و نه علما. اگر عرفانی است بايد اول مراجع تقليد داشته باشند، اگر كسی از اينها اعلمتر است، بايد وی مرجع باشد
وی با بيان اينكه اگر فهميديم كه فردی اعلم، مرجع و يا ولی فقيه است، بايد اين مسائل به عنوان چوبخط و ملاكی مطرح شود كه زندگی ما با آن محك بخورد، نه اينكه اينها و علمای ربانی را از عرفان جدا بدانيم و بگوييم اينها طريقت خاصی است كه هركسی ندارد و نمیفهمد. نبايد كسی فكر كند كه مراجع، علمای ظاهری هستند و همين مسائلی كه از قديم تاكنون بوده و نبايد فقها را از عرفا جدا به حساب آورد
حجتالاسلام آيت به كتاب «انسان در عرف انسان» آيتالله حسنزاده آملی اشاره كرد و گفت: اگر به سرتاسر اين كتاب نگاه كنيم، درمیيابيم كه ايشان تأكيد دارند كه عرفان اصيل همان چيزی است كه قرآن بيان كرد ه است و علمای ربانی نيز آن را به منصه ظهور رساندهاند. تلاش ما هم بايد اين باشد تا اين عرفان در جامعه معرفی شود
وی در بيان راهكار ديگر خاطرنشان كرد: بايد از طرف ديگر مردم را از عواقب عرفانهای كاذب آگاه كرد. اين نوعی فتنه و انحراف است و بدعتی است كه در شريعتهای گذشته نيز بوده است. گوساله سامری كه در امت موسی(ع) ايجاد كردند و فرعونی كه ادعای خدايی كرد، به نحو عرفانهای كاذب بوده است؛ زيرا فرعون كه ادعای خدايی كرد و يا سامری كه گوساله را برای پرستش درست كرد، نوعی اطاعت و ايمان در آنان بوده است، ولی همه كاذب و فتنه، و امتها را به انحراف كشاندند
عضو گروه قرآن مركز پاسخگويی به سؤالات دينی اظهار كرد: اين مسائل بايد در جامعه قولا و عملا مطرح شود و اگر در جامعه ما خود مسئولان، دستاندركاران و كسانی كه متولی كار و امور فرهنگی هستند، خدايی نكرده شروع كنند به ترويج افكاری كه به نوعی مخالف صيرت اصلی اهل بيت(ع) است، همه چيز خراب میشود
اين پژوهشگر عرفان با بيان اينكه قدم ديگر تقويت قدم علمی در جامعه است، افزود: درست است كه عرفان و شناخت، يك اصل است، ولی قدم علم مقدم بر شناخت باطنی است، به مردم ياد دهند كه بايد همه چيز با قرآن و با علم ما نسبت به قرآن مطابقت داشته باشد؛ يعنی همان شريعت فقه كه بايد عمل شود و اگر چيزی مغايرت داشت آن عرفان كاذب است كه متأسفانه امروزه بسيار زياد است و جزو علايم ظهور است. مسائلی در مورد دجال آخرالزمان است كه البته اين روايات خيلی نقیالسند نيست. اگر اينها صحيح باشد همه بر عرفان كاذب نمود پيدا میكند و فتنههايی است كه آنان گرفتار عرفان كاذب است
گروه فضای مجازی: پايگاه اينترنتی تبيان امكان دانلود نرمافزار «نشانههای ظهور» را برای كاربران فراهم كرده
است
هیجده آذر - نرمافزار «نشانههای ظهور» را دانلود كنيد
گروه فضای مجازی: پايگاه اينترنتی تبيان امكان دانلود نرمافزار «نشانههای ظهور» را برای كاربران فراهم كرده است
به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، اين نرمافزار برگرفته از كتابی به همين نام است، در اين نرمافزار مطالبی همچون شباهتهای رستاخير مهدی(عج) با رستاخيز آخرت، دجال از نگاهی ديگر، بشارت ظهور حضرت مهدی(عج) در كتاب دانيال نبی(ع)، مدعيان ارتباط با امام مهدی(عج) و مدعيان مهدويت و نبوت ارائه شده است
حوادث ماه محرم و آخرين روزهای غيبت، دعوت به فهم نشانههای ظهور، حكومت زمينهساز ظهور، بعثت انتظار و ظهور، دجال از نگاهی ديگر، اهل مشرق در عصر ظهور و... از ديگر محتواهای ارائه شده در اين نرمافزار است. اين نرمافزار تحت فرمت جاوا است و در اكثر گوشیهای موبايل قابل اجراست
اين نرمافزار در پايگاه اينترنتی تبيان به نشانی
هیجده آذر - نرمافزار «نشانههای ظهور» را دانلود كنيد
گروه فضای مجازی: پايگاه اينترنتی تبيان امكان دانلود نرمافزار «نشانههای ظهور» را برای كاربران فراهم كرده است
به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، اين نرمافزار برگرفته از كتابی به همين نام است، در اين نرمافزار مطالبی همچون شباهتهای رستاخير مهدی(عج) با رستاخيز آخرت، دجال از نگاهی ديگر، بشارت ظهور حضرت مهدی(عج) در كتاب دانيال نبی(ع)، مدعيان ارتباط با امام مهدی(عج) و مدعيان مهدويت و نبوت ارائه شده است
حوادث ماه محرم و آخرين روزهای غيبت، دعوت به فهم نشانههای ظهور، حكومت زمينهساز ظهور، بعثت انتظار و ظهور، دجال از نگاهی ديگر، اهل مشرق در عصر ظهور و... از ديگر محتواهای ارائه شده در اين نرمافزار است. اين نرمافزار تحت فرمت جاوا است و در اكثر گوشیهای موبايل قابل اجراست
اين نرمافزار در پايگاه اينترنتی تبيان به نشانی
فرماندهي فاتب: گروگانگيري پنج شنبه شب با انگيزه انتقام گيري بود
بیست آذر/خبرگزاری ایرنا - سرتيپ پاسدار "عزيزالله رجبزاده" روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: فرد گروگانگيردر اظهارات خود پس از دستگيري ، انگيزههاي مختلفي را براي اقدام خود عنوان کرد که به نظر ميرسد، در اين حادثه موضوع انتقامگيري مطرح بوده است. وي با بيان اين که متهم دستگيرشده خود يکي از دراويش بوده است، افزود: متهم دستگير شده به نام «مجيد» که متاهل و داراي سه فرزند است از سال 63 به جرگه دراويش درآمده بود. رجب زاده با اشاره به اين که متهم دستگيرشده ادعاهايي را براي عمل خود عنوان کرده و از افرادي هم در اين راستا نام برده است،افزود: اين حادثه ابعاد زيادي دارد که بايد کارشناسي شده و نميتوان به راحتي انگيزه اصلي وقوع اين حادثه را مطرح کرد. فرمانده انتظامي تهران بزرگ گفت : زواياي پنهان اين پرونده در دستور بررسي بيشتر پليس قرار دارد. فردي شامگاه پنجشنبه با انفجار چند نارنجک در خانقاهي واقع در محله اي در خيابان مولوي تهران، با ايجاد رعب و وحشت ،دو نفر را زخمي و چند نفر را گروگان گرفت که با اقدام پليس گروگانگير دستگير و گروگانها آزاد شد . گفته مي شود علت اقدام اين فرد ، اختلافات خانوادگي و فرقه اي بوده است
دادستان تهران: پرونده انفجار خانقاه نعمت اللهي در دادسراي انقلاب بررسي مي شود
دادستان عمومي و انقلاب تهران با ارايه توضيحاتي درباره پرونده عامل انفجار خانقاه نعمت اللهي واقع در خيابان مولوي تهران گفت: متهم فردي به نام "امير باهر" معروف به "باهنر" است که پرونده وي به علت نگهداري و استفاده از سلاح جنگي در دادسراي انقلاب بررسي مي شود
دکتر "عباس جعفري دولت آبادي" روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار قضايي و حقوقي ايرنا درباره وقوع انفجار در خانقاه نعمت اللهي واقع در خيابان مولوي تهران که پنج شنبه شب (19 آذر ماه ) رخ داد، اظهار داشت: متهم 48 ساله و اهل تبريز است که از سال 1358 به خانقاهها رفت و آمد داشته است. اين مقام قضايي تصريح کرد: متهم مدعي شده به دليل آنکه يکي از مسوولان اين خانقاه به همسر اول او نظر سوء داشته، از وي قصد انتقام جويي داشته است . دادستان تهران گفت: متهم، همسر اول خود را با وجود داشتن سه فرزند طلاق داده و همسر ديگري اختيار کرده اما همچنان از مسوول اين خانقاه کينه به دل داشته که با تردد به خانقاهها احساس انتقام گيري در وي افزايش يافته است . اين مقام قضايي خاطر نشان کرد:متهم که شغل شيشه بري دارد، بارها براي خريد و تهيه اسلحه به کردستان سفر کرده و از وجوه شخصي، هزينه هاي خريد اسلحه را تامين کرده بود. وي اضافه کرد: متهم ،هنگام حضور در خانقاه مجهز به 15 نارنجک جنگي ، 15 ديناميت ، يک اسلحه کلاشينکف ، يک اسلحه کلت لاما مجهز به صدا خفه کن وتعداد زيادي گلوله هاي اين اسلحه ها بود که پيراهني را نيز براي جاسازي نارنجک ها و ديناميت ها طراحي و تهيه کرده و خشاب ها را نيز به کمر بسته بود. دادستان تهران گفت: متهم ابتدا قصد داشت در روز عيد غدير خم ،ايده انتقام جويانه خود را عملي کند که به دليل حضور زنان و کودکان بسياري در اين روز در اين خانقاه، از تصميمش منصرف شده بود. جعفري دولت ابادي تصريح کرد: وي سرانجام ، روز پنج شنبه را که روز تولد رييس اين خانقاه بود، براي انتقام گيري انتخاب کرده و ساعت 18 وارد اين خانقاه شد . وي ابتدا در سرويس بهداشتي خانقاه، خود را مسلح کرده و سپس چند تير شليک کرده بود که در پي آن ، دو نفر به نام هاي "صفاي نوربخش" و "حميد صنعتي" مجروح شدند . به گفته دادستان تهران ، وضعيت اين دو مجروح رو به بهبودي است و مرگ آنها منتفي شده است. جعفري دولت آبادي تصريح کرد: پس از انفجار اولين نارنجک، کلانتري محل (کلانتري ابوسعيد) موضوع را متوجه شده و خانقاه را محاصره کرده و محل را از جمعيت تخليه کرده بود. وي افزود: فرمانده انتظامي تهران بزرگ و قاضي محمد حسين شاملو(بازپرس کشيک قتل پايتخت) در محل حادثه حضور يافته بودند که از طريق مذاکره، متهم را متقاعد به تحويل اسلحه کردند . دادستان تهران اضافه کرد: متهم حين تحويل سلاح هاي خود، چهار نارنجک را پرتاب کرده بود که يکي از آنها منفجر نشده اما سه نارنجک ديگر منفجر شده بود که خوشبختانه خسارت جاني در پي نداشته است . جعفري دولت آبادي ، علت دربرنداشتن خسارت جاني اين انفجارها را صبر و تدبير پليس دانست و از نيروي انتظامي قدرداني کرد
اداره كل اطلاعات مازندران معروفي شيخ دراويش گنابادي را از چند شهر اخراج نمود
یازده آذر - محمدعلي معروفی از مشایخ دراویش سلسله نعمت اللهی گنابادی ساكن در رشت طي هفته جاري چندين بار پس از ورود به شهرهاي مازندران از آن شهرها اخراج شد
مشار اليه صبح روز دوشنبه به شهرستان نکاء در استان مازندران وارد شد که مأمورین اداره كل اطلاعات مازندران لحظاتی پس از ورود به محل مراجعه و اقدام به اخراج معروفي نمودند
معروفی در ادامه سفر به شهرستان بهشهرنيز مورد همين اقدامات ايذايي اداره اطلاعات مازندران واقع گرديد و در آنجا نیز مأمورین امنیتی به محل ورود مشاراليه مراجعه و اقدام به اخراج او از بهشهر نمودند. ابراهیم مردانی راد نيز که ميزبان شيخ دراويش بود مورد هتاكي و بي حرمتي واقع شد. معروفي بهشر را به مقصد گرگان ترک نمود، و در گرگان نیز مأمورین امنیتی پس از ساعاتی مانع از اقامت او دراین شهر شدندسالهاست مخالفین تصوف كه در دستگاههای امنیتی جمهوری اسلامی ایران وسعت عمل زيادي بدست آوردهاند همواره از سفرهای حتي درون مرزی بزرگان دراويش جلوگيري و عملاً آنها را به حبس خانگی كشاندهاند. اين اقدامات و ساير ظلمهاي اجتماعي در طول دوران رياست محمود احمدي نژاد كه قشري گري وسعت بيشتري يافت همواره روبه تزايد بوده است
تصرف و مصادره بیمارستانی که با هزینه شخصی پیروان ذهبیه در دزفول ساخته شده بود
بنا به گزارش سایت خبری ضددرویشی خرقه پشمینه، دستگاه فاشیستی برخوردار از پشتیبانی کابینه اجمدی نژاد لکه سیاه دیگری برکارنامه ضدانسانی خود افزودند
براساس این گزارش فاشیستهای عمامه برسر بیمارستانی را که با هزینه شخصی پیروان سلسله ذهبیه در شهر دزفول ساخته شده بود با نامردی تصرف و مصادره کرده و تابلوی نام ان را عوض کردند
وزارت اطلاعات و وزارت ارشاد در پي تعطيل نمودن كتابخانه دراويش در بيدخت گناباد
دوازده آذر - اداره كل اطلاعات خراسان و اداره كل ارشاد خراسان به شوري تامين شهرستان گناباد دستور تعطيلي بزرگترين كتابخانه تخصصي عرفان و تصوف اسلامي را صادر كردند
دوازده آذر - اداره كل اطلاعات خراسان و اداره كل ارشاد خراسان به شوري تامين شهرستان گناباد دستور تعطيلي بزرگترين كتابخانه تخصصي عرفان و تصوف اسلامي را صادر كردند
روز سه شنبه 10 آذرماه 1388 دو تن از مأمورين اداره اماكن نيروي انتظامي گناباد به نامهاي ميرزايي و امامي همراه با رئيس اداره كتابخانه هاي گناباد به نام لشكري به كتابخانه سلطاني واقع در بيدخت گناباد مراجعه كرده و ضمن تنظیم صورتجلسه زير مدير داخلي كتابخانه سلطاني بيدخت را ملزم به تعطيل نمودن كتابخانه نمودند
کتابخانه سلطانی بیدخت متعلق به دراويش گنابادي كه از قدمتي 86 ساله برخوردار است و در سال 1382 توسط بزرگ دراويش گنابادي توسعه بسزايي يافت. اين بناي جديد و مدرن در3 طبقه و با 1350 مترمربع بناي مفيد از لحاظ معماري و مهندسي مطابق با استانداردهاي لازم براي حفظ نفايس فرهنگي بنا شده و از بخشهاي مجهز تشكيل يافته و امكانات مختلفي براي آن در نظر گرفته شده است. قسمتهایی همچون مخزن، آمفي تآتر، قرائتخانه، كامپيوتر، امانات، مبادلات و ساير امورفرهنگي دراين بنا ي جديد تعبیه شده است . كتابخانه سلطاني با هزاران جلد کتب مختلف قرآنی ، خطي ،کتابهایی با چاپ سنگي و سندهاي منحصر بفرد از بزرگترين مراكز تحقيقاتي عرفان و تصوف مي باشد كه مراجعه كنندگان بیشماری داشته و حتی محققین خارج از کشور را به خود جلب نموده است
مجوزهای لازم جهت ساخت و احداث بناي جديد کتابخانه سلطانی بیدخت با استعلام از اداره ارشاد گناباد، به نام "کتابخانه سلطانی" در دوران رياست جمهوري محمد خاتمي صادر گردیده بود
شوراي تأمين شهرستان گناباد و در پشت آن وزارت اطلاعات، توسل و تمسک به کمیسیون ماده صد شهرداری و آیین نامه های اداره اوقاف به منظور تخریب اماکن عبادی صوفیه را پرهزینه دانسته لذا این بار روش جدیدی برای تخریب کتابخانه دراويش اتخاذ نموده است
غیرقانونی دانستن ادامه فعالیت کتابخانه سلطانی بیدخت به دنبال سیاست پلمپ آموزشگاه خیریه دراویش گنابادي در شهر کرج می باشد. و هدف عاملين آن جلوگيري از فرهنگ غني عرفان و تصوف در ايران زمين ميباشد. از دولت احمدي نژاد همواره در تلاش بوده تا خلق بحران نماید و موضوع كتابخانه سلطاني را يك پديده ضد امنيتي معرفی کند تا دراویش را وادار به واکنش نموده و جاي جاي ايران را به آشوب و بلوا بکشد
براي ملاحظه تاریخچه مختصر كتابخانه سلطاني و عكسهايي از اين كتابخانه
http://sufism.ws/ketabkhanehsoltani.php
http://picasaweb.google.com/sufism.ir/rufylG
منع وزارت اطلاعات از ادامه فعاليت بزرگترين كتابخانه عرفان و تصوف
وزارت اطلاعات و وزارت امنيتي ارشاد در يك اقدام ضدفرهنگي ادامه فعاليت كتابخانه سلطاني بيدخت گناباد را منوط به اخذ مجوز نمودنداين كتابخانه با قدمتي 86 ساله در سال 1302 توسط حضرت صالحعليشاه در صحن مزار سلطاني بيدخت كه مدفن چند تن از عرفاي بنام ايران است تاسيس گرديد.بناي جديد و سازمان مدرن اين كتابخانه كه در منطقة مركزي خراسان بيهمتا است در روز عيد غدير خم (18 ذيحجه 1424) مطابق با 21 بهمن 1382 افتتاح گرديد. بناي جديد در 3 طبقه و با 1350 مترمربع بناي مفيد از لحاظ معماري و مهندسي مطابق با استانداردهاي لازم براي حفظ نفايس فرهنگي در سه طبقه بنا شده است. اين كتابخانه از بخشهاي مجهز مختلفي تشكيل يافته و امكانات مختلفي براي آن در نظر گرفته شده و همچنان روبه توسعه است. بخشهاي مختلف موزه، مخزن، آمفي تآتر، قرائتخانه، كامپيوتر، امانات، مبادلات و ساير امو ر فرهنگي نظير كلاسهاي آموزشي و بسياري از موارد ديگر در اين بنا ي جديد تعبيه شده است.اين كتابخانه با چند ده هزار جلد قرآن و كتب خطي و چاپ سنگي و سندهايمنحصر بفرد از بزرگترين مراكز تحقيقاتي عرفاني ميباشد كه مراجعهكنندگاني از كشورهاي مختلف از آسياي شمالي و اروپا دارد. ركن الدين همايون فرخ در تاريخچة كتاب و كتابخانه در ايران (ش74 و 75(آذر و دي1347): 55-63
اين كتابخانه را از جمله كتابخانه هايي معرفي مينمايد كه نسخ خطي آن منحصر به فرد است.منجمله مينويسد: «... از جمله نسخه هاي بديعي كه در آن ميتوان يافت نسخهمنحصر بفرد جلد دوم رياض السياحه است...»پس از سلطه محمود احمدي نژاد و طيف فكري او همواره وزارت ارشاد و وزارت اطلاعات با برخوردهاي فرهنگي تلاش نمودهاند تا خط عرفان و تصوف اسلامي را از اين سرزمين محو و در عوض قشريت مذهبي را گسترش دهند.اقدام اخير اين دو دستگاه امنيتي نيز در راستاي سياست حذف فرهنگ اين مرز و بوم ميباشد.عكسهايي از اين كتابخانه را در لينك زير ملاحظه نماييد
واگذاری مدارس کشور به حوزه علمیه قم
تجمع و اعتصاب سراسری دانشجویان ایران در 50 شهر و 200 دانشگاه برای روز 16 آذر
پیشنهاد تجمع و اعتصاب سراسری دانشجویان ایران با شعار 50 شهر 200 دانشگاه برای روز 16 آذر 88 داده میشود. در این روز دانشجویان از ساعات ابتدایی بامداد، اقدام به تجمع نموده و در سركلاسها حضور نمییابند
ضرب وشتم دانشجوی دربند تا حد شکستگی دنده ها
سلمان سیما از کوشندگان دانشجویی روز چهارشنبه با خانوادهی خود در حالی ملاقات کرد که در زندان مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته، به طوری که از ناحیه دنده دچار شکستگی استخوان شده است.به گزارش رسیده، سلمان سیما کوشنده ی دانشجویی دانشگاه آزاد و عضو کمیته سیاسی ادوار تحکیم، روزچهارشنبه پس از 20 روز موفق به ملاقات با خانواده خود شد. وی در طول بازجوییها به شدت مورد ضرب و شتم ماموران و بازجویان قرار گرفته است و دندههای وی از دو جا دچار شکستگی شده است. سلمان سیما که در هنگام بازداشت به بیماری آنفوآنزا مبتلا شده بود، با عدم رسیدگی پزشکی مسئولین زندان وضعیت جسمی بسیار بدی داشته است. وی از زمان بازداشت تاکنون در سلول انفرادی به سر میبرد و تا کنون 5 بار سلول وی تغییر یافته است. بازجوییها از وی همچنان ادامه دارد. به خواست بازجویان وی در یک سلول سرد بدون وسیلهی گرمایشی نگهداری میشود.خانوادهی سلمان سیما روز چهارشنبه با اجازه ملاقات از طرف دادگاه انقلاب به زندان اوین رفتهاند، اما ماموران زندان اوین و بازجویان از انجام ملاقات آنها ممانعت به عمل میآورند. پیگیری خانوادهی سلمان سیما بعد از ساعتها منجر به صدور اجازهی ملاقات میشود.سلمان سیما در مورخه 23 آبان ماه در منزل بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود. وی سال گذشته نیز به
مدت یک ماه بازداشت و در زندان اوین در سلول انفرادی به سر برد
محمد یوسف رشیدی، دانشجوی دانشگاه امیرکبیر بازداشت شد
محمد یوسف رشیدی روز آدینه در خانه پدری خود در نوشهر توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد. تنها خبری که از خانوادهی رشیدی در اختیار دوستان وی قرار گرفته است خبر اعتصاب غذای او در بازداشتگاه اداره ی کل اطلاعات استان مازندران است. به گزارش رسیده، محمد یوسف رشیدی که در اعتراضات دانشجویی در دانشگاه نقش برجسته ای داشت و از زمان سخنرانی محمود احمدی نژاد در دانشگاه پلی تکنیک در تعلیق از تحصیل به سر می برد. او در هنگام سخنرانی احمدی نژاد پلاکارد بزرگی را در مقابل او بالا برده برد که روی آن نوشته شده بود:رئیس جمهور فاشیست، پلی تکنیک جای تو نیست
بازداشت یکی دیگر از کوشندگان دانشجویی دانشگاه آزاد
میلاد فدایی از کوشندگان دانشجویی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز، بامداد روز چهارشنبه توسط ماموران امنیتی در منزل بازداشت شد.به گزارش رسیده، ماموران امنیتی روزچهارشنبه با حضور در منزل میلاد فدایی دانشجوی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز و پس از تفتیش خانه وی را بازداشت و به محل نامعلومی منتقل کردند. ماموران در حین بازداشت، وسائل شخصی وی را از جملع کیس کامپویتر را با خود بردهاند. در روزهای اخیر و با نزدیک شدن به 16 آذر، روز دانشجو، فشار به دانشجویی بسیار زیاده شده است. به طوری که دهها تن از دانشجویان بازداشت یا از تحصیل محروم شدهاند
تشدید فشار بر کوشندگان دانشجویی در آستانهی ۱۶ آذر
با نزدیکشدن ۱۶ آذر، فشارها بر کوشندگان دانشجویی افزایش یافته است. در سه هفتهی اخیر بیش از ۹۰ دانشجو بازداشت و شماری دیگر نیز احضار و به محرومیت از تحصیل محکوم شدهاند. مهدیه گلرو و همسرش وحید لعلیپور که هر دو از کوشندگان دانشجویی هستند، روز چهارشنبه ۱۱ آذر توسط شمارزیادی مامور بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند. مهدیه گلرو اخیرا به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعلیقی محکوم شده بود. روز چهارشنبه ۱۱ آذر همچنین فواد شمس، دانشجوی دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران به هنگام خروج از دانشکده توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.روز دوشنبه ۹ آذر، سعید جلالیفر و سعید کلانکی دو تن ازکوشندگان دانشجویی بازداشت شدند. سعید کلانکی پیش از این از ادامه تحصیل در دانشگاه محروم و اخراج شده بود. منابع خبری دانشجویی همچنین از بازداشت "محمد یوسف رشیدی" کوشنده ی دانشجویی دانشگاه امیر کبیر خبر دادهاند. همچنین ماموران امنیتی بامداد روزچهارشنبه با حضور در منزل میلاد فدایی دانشجوی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز و پس از تفتیش خانه وی را بازداشت و به محل نامعلومی منتقل کردند. خبرنامه دانشجویی امیرکبیر نیز گزارش داده است، جمع گسترده از فعالین دانشجویی دانشگاه های چمران وعلوم پزشکی اهواز در روزهای اخیر به وزارت اطلاعات استان خوزستان و حراست دانشگاه احضار شدهاند
بازداشت ۹۰ دانشجو در سه هفته اخیر
روز دوشنبه ۹ آذرماه، همچنین میلاد اسدی عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم در منزل خود بازداشت شد. بهاره هدایت، مهدی عربشاهی و فرید هاشمی، سه عضو دیگر شورای مرکزی دفتر تحکیم از سوی دادگاه انقلاب احضار شدهاند. عباس حکیمزاده، عضو دیگر شورای مرکزی دفتر تحکیم که هفته پیش بازداشت شده بود همچنان در بازداشت است. بابک غیاثی، دانشجوی کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه، در روز ۱۰ آذرماه بازداشت شد. این دانشجو ممنوعالورود بود اما این ممنوعیت سه روز قبل از بازداشت وی به اتمام رسیده بود. بابک غیاثی در حالی که میخواست در جشن دانشجویان ممتاز شرکت کند، توسط افراد ناشناسی که گفته میشود عوامل اطلاعاتی سپاه بودند، بازداشت شد. گفته میشود که در سه هفتهای اخیر نزدیک به ۹۰ دانشجو در ایران بازداشت شدهاند. افزون بر این ۱۲ دانشجوی دانشگاه پیام نور مشهد مجموعا ۱۸ ترم از تحصیل محروم شدهاند. در یاسوج ۱۱ دانشجو حکم انضباطی دریافت کردهاند که دوتن از آنها اخراج و بقیه جمعا ۱۲ ترم از تحصیل محروم شدهاند. در دانشگاه شهر کرد نیز ۲۳
دانشجو حکم انضباطی از کمیته این دانشگاه دریافت کردند
فرهاد شرفی، پژوهشگر مسائل زنان بازداشت شد
فرهاد شرفی، دانشجوی کارشناسی ارشد و پژوهشگر مسائل زنان در لرستان، روز چهارشنبه 11 آذرماه، توسط نیروهای امنیتی در محل کارش بازداشت شد. روز چهارشنبه 11 آذر 1388 قبلازظهر، نیروهای امنیتی به محل کار فرهاد شرفی دانشجوی کارشناسیارشد معماری دانشگاه تربیتمدرس تهران وپژوهشگر و کنشگر حقوق زنان، مراجعه کرده و او را بازداشت کردهاند. فرهاد شرفی با همسر و فرزندش در خرمآباد سکونت دارد. وی پژوهشگر و ازکنشگران مدنی و حقوق زنان در استان لرستان است و تاکنون مقالات پژوهشی بی شماری از وی در حوزه زنان منتشر شده است
توقیف تنها نشریه دانشجویی منتقد در استان مرکزی
نشریه «اندیشه آزاد» تنها نشریه دانشجویی منتقد در سطح دانشگاه های استان مرکزی، روز سه شنبه 10/9/1388 با دریافت حکم توقیف موقت، درحالی که آماده انتشار ویژه نامه 16 آذر خود بود، از ادامه انتشار باز ماند.به گزارش رسیده، این نشریه که در سطح دانشگاه آزاد واحد اراک به صورت دو هفته نامه توزیع می شد، آخرین شماره خود را به مناسب 13 آبان ماه منتشر نموده بود. از جمله دلایلی که از سوی مسئولین دانشگاه برای توقیف این نشریه ذکر شده است، "انتشار تیتر های تحریک کننده برای 13 آبان" و "انتشار مطالب یک سویه" عنوان شده است. شایان ذکر است پس از تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه آزاد اراک در روز 13 آبان، نیروهای حراست دانشگاه دست به اقداماتی چون احضار و تهدید رو در روی دانشجویان فعال دانشگاه زده اند. از جمله آخرین اقدامات دانشگاه در آستانه سالروز 16 آذر روز دانشجو، احضار بیش از 30 تن از دانشجویان به همراه والدین آن ها به کمیته انضباطی بوده است. همچنین به انجمن پیشگامان اندیشه، تنها تشکل دانشجویی دانشگاه، نیز دستور تخلیه دفتر این انجمن داده شده است. از سایر دانشگاه های استان مرکزی نیز پس از اعتراضات روز 13 آبان و همچنین در آستانه روز دانشجو، اخبار مشابهی به گوش می رسد. چنانکه بازداشت حدود 10 روزه 10 دانشجوی دانشگاه تفرش و همچنین احضار هشت تن از دانشجویان دانشگاه اراک به کمیته انضباطی نمونه هایی از برخورد های انجام شده با دانشجویان می باشد
شش سال حبس برای محمد پورعبدالله
هجده آذر - محمد پورعبدالله فعال دانشجویی امروز در دادگاه انقلاب به شش سال حبس تعزیری محکوم شد.به گزارش واحد اندیشه و بیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد پورعبدالله، فعال دانشجویی که از 24 بهمن ماه سال گذشته بازداشت شده بود، صبح امروز در شعبهی 15 دادگاه انقلاب به 6 سال حبس تعزیری محکوم شد. محمد پورعبدالله در مدت سیصد روز بازداشت خود ابتدا در بند 209 زندان اوین محبوس بود که پس از مدتی وی را به زندان قزل حصار که محل نگهداری مجرمان خطرناک و بزهکار است منتقل کردند
شش سال حبس برای محمد پورعبدالله
هجده آذر - محمد پورعبدالله فعال دانشجویی امروز در دادگاه انقلاب به شش سال حبس تعزیری محکوم شد.به گزارش واحد اندیشه و بیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد پورعبدالله، فعال دانشجویی که از 24 بهمن ماه سال گذشته بازداشت شده بود، صبح امروز در شعبهی 15 دادگاه انقلاب به 6 سال حبس تعزیری محکوم شد. محمد پورعبدالله در مدت سیصد روز بازداشت خود ابتدا در بند 209 زندان اوین محبوس بود که پس از مدتی وی را به زندان قزل حصار که محل نگهداری مجرمان خطرناک و بزهکار است منتقل کردند
ورود نیروهای امنیتی به داخل دانشگاه قزوین: بازداشت یکی دیگر از دانشجویان در محوطه دانشگاه
۱۹آذر- فرزام معینی از فعالین دانشجویی دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین شب چهارشنبه در حالی که در درون محوطه دانشگاه بود توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد
بازداشت فرهاد فرنود پس از برگزاری تجمع روز دانشجو در دانشگاه صنعتی شریف
فرهاد فرنود فعال دانشجویی، روز 16 آذر پس از خروج از دانشگاه بازداشت شد
بازداشت امیرحسین توکلی، دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد قزوین
امیرحسین توکلی دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد قزوین، 17 آبان ماه توسط چهارتن از ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است.گفتنی است پس از یک هفته نگهداری این فعال دانشجویی در سلول انفرادی، وی را به بند 350 زندان اوین منتقل نمودهاند
برخورد با دانشجویان پس از فاجعه 16 آذر دانشگاه بوعلی سینای همدان
پس از برگزاری مراسم بزرگداشت روز دانشجو در 16 آذر ماه در دانشگاه بوعلی سینا که با حمله وحشیانه نیروهای انصار به دانشجویان و ضرب و شتم شدید دانشجویان همراه بود تا کنون 15 نفر از دانشجویان به کمیته انضباطی احضار شدند
بازداشت 70 دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد پس از تجمع 16 آذر
پس از تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در روز 16 آذر، 70 دانشجوی این دانشگاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند
احکام جدید برای دانشجویان دانشگاه زنجان
به گزارش واحد دانشجویی مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حکم دانشجویان دانشگاه زنجان در مورد اتهامات در حوزه صلاحیت دادگاه های عمومی صادر شد دادگاه دو نفر از متهمین، سورنا هاشمی و علیرضا فیروزی را به تحمل یک سال و نیم حبس، بهرام واحدی را به تحمل یک سال حبس همراه با یک و نیم میلیون ریال جزای نقدی، آرش رایجی و محمد حسن جنیدی را یک سال حبس، حسین صارمی در مورد معاونت در اتهامات به پرداخت یک میلیون پانصد هزار ریال جزای نقدی و پیام شکیبا را نیز تبرئه کرد
ارمین رجب پور نیکنا، دانشجوی دانشگاه گیلان بازداشت شد
آرمین رجب پور دانشجوی دانشگاه گیلان در پی احضار به اداره پیگیری وزارت اطلاعات در روز 15 آذر ماه بازداشت شده است
بازداشت میثم حسنی؛ افزایش تعداد دانشجویان زندانی خواجه نصیر به ۶ دانشجو
میثم حسنی دانشجوی دانشکده برق دانشگاه خواجه نصیر روز ۱۷ آذر پس از خروج از دانشگاه و در مسیر خوابگاه بازداشت شد
ضرب و شتم دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در روز ۱۶ آذر
دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز که قصد داشتند در روز 16 آذر تجمعی اعتراض آمیز را تشکیل دهند به شدت توسط عوامل حراست و بسیج دانشگاه مورد ضرب و شتم قرار گرفتند
غلام محمدی و محمدجعفر طهماسبی دانشجویان دانشگاه تهران بازداشت شدند
غلام محمدی دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه تهران و عضو فعلی شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه تهران و محمدجعفر طهماسبی عضو انجمن اسلامی دانشکده فنی بازداشت شدند
تعداد دانشجویان بازداشتی کرد در روزهای اخیر به ۱۵ نفر رسید
هجده آذر - در حالی که تا کنون از وضعیت دانشجویان احمد اسماعیلی، آمانج رحیمی، عبدالله عارفی، پخشان عزیزی، لیلا محمدی، سروه ویسی، هژار یوسفی که به دنبال تحصن اعتراضی 25 آبان ماه دانشجویان کرد دانشگاه تهراندر اعتراض به حکم اعدام احسان فتاحیان دستگیر شدند، تعدادی دیگر از دانشجویان کرد نیز در روزهای اخیر بازداشت شده اند
بازداشت سه دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف پس از برگزاری تجمع 16 آذر در این دانشگاه
سه تن از دانشجویان دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف عصر دیروز، شانزدهم آذر ماه پس از برگزاری تجمع روز دانشجو توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند
بازداشت اعضا انجمن اسلامی و فعالین دانشجویی دانشگاه پیام نور تهران
هفده آذر-هفت نفر از اعضا انجمن اسلامی و فعالین دانشجویی دانشگاه پیام نور تهران بازداشت شدند
دکتر فرزاد کلبعلی دانشجوی کرد دانشگاه تهران ربوده شد
هفده آذر- دکتر فرزاد کلبعلی دانشجوی کرد دانشگاه تهران ربوده شد
کامران آسا برادر کیانوش آسا بازداشت شد
کامران آسا برادر دانشجوی جانباخته کیانوش آسا به همراه یکی از بستگان خانوادگى و دوست کیانوش به نام بیژن رضایی ظهر روز گذشته در تهران بازداشت شدند
شش دانشجو در شهر شیراز بازداشت شدند
هفده آذر - به گزارش خبرنامه امیرکبیر سیدمحمدمحسن موسوی، سبحان حیدری و نجمه رنجبران ۳ دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه باهنر شیراز هستند که روز گذشته بازداشت شدند
طی روزهای گذشته نیز ۳ دانشجوی دانشگاه شیراز به نام های سعید لطفی، مسعود مهدوی فر و سیدمحمد حسینی بازداشت شدند
No comments:
Post a Comment